Alman tur operatörlerinin aktardığı 2019 yaz rezervasyon rakamlarına göre; Türkiye ve Kuzey Afrika'daki satışlar hızla artan bir yükseliş kaydederken, İspanya ve bazı diğer güney Avrupa ülkeleri için yapılan rezervasyonların ise düşük seviyelerde olduğu görülmektedir.
İleri gelen tur operatörleri, Alman piyasasında 2019 yaz rezervasyonlarının geçen yıl aynı döneme kıyasla %2 düşüşte olmasına rağmen, ITB Berlin öncesi ve fuar süresince yapılacak olan rezervasyonlar konusunda genellikle iyimserdi.
TUI Almanya’nın başkanı Marek Andrysak’ın belirttiğine göre piyasa liderlerinin satışları, düşük rakamların kaydedildiği Ocak ayı sonrasında geçen ay yükselişe geçti ve geçen yılın aynı döneminde kaydedilen rakamlara ulaştı. En çok tercih edilen ülkeler arasında Türkiye, Mısır, Kıbrıs, Amerika ve Karayipler bulunmaktadır. TUI Turizm Başkanı Stefan Baumert, bu güncel değişimleri “Doğu Akdeniz rezervasyonlarında görülen yükseliş, ortalamaların üstünde olup 2019 yaz rezervasyonlarında en çok dikkat çeken eğilim olmuştur.” şeklinde yorumladı.
Fakat başka yerlerde durum daha karmaşık. DER Touristik’te kaydedilen rakamlara göre Kanarya Adaları, Hırvatistan ve İtalya için rezervasyonlar düşük iken Yunan Adaları, Mısır ve Tunus’ta yüksek seyrettiği ve hatta Türkiye’nin %50’lik bir artış gösterdiği görülmektedir. Yine de genel çerçevede bakıldığında satışların beklentinin altında olduğu bilinmektedir ve hatta bu durum, ülkenin üçüncü en büyük tur operatörünün erken rezervasyon indirimlerinin kapsamını genişleterek satışları artırmaya çabalamasına sebep olmuştur.
DER Touristik Orta Avrupa Başkanı Renè Herzog, “Bir şey, müşterilerin yaz tatili rezervasyonlarını şu günlerde yapmalarının önüne geçiyor.” şeklinde konuşarak şöyle devam etti: “Sebebi ekonomi veya işsizlik olamaz. Daha ziyade, 2018’de Almanya’nın yaşadığı sıcak yaz tatilinin etkisi olduğunu düşünüyorum.” Geçen yaz Almanların çoğu, Akdeniz’e uçmak yerine ya tatil yapmadı ya da Kuzey Denizi’ni ve Baltık Denizi kıyılarını tercih etti.
Bunun aksine, FTI ise Türkiye rezervasyonlarındaki %50’lik artış ve Mısır satışlarındaki kayda değer büyümenin sonucunda yüksek gelirler elde etti. CEO Dietmar Gunz, “Yılın başlarında duraklayan rezervasyonlar, hareketlenmeye başladı.” şeklinde açıklamada bulundu. Gunz, aileler rezervasyonlarını daha geniş sayılarda yapmaya başladığı için bu hareketliliğin artarak devam edeceğini öngördüklerini belirtti.