X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
MENÜ

Almanya Seyahat Birliği (DRV) tarafından 2015 yılına ait Alman seyahat istatistikleri raporu yayınlandı.

Alman seyahat pazarı  2015 verileri aşağıdaki gibidir:

2,9 milyon kişiye iş imkanı sağlandı. Turizm sektöründeki çalışan sayısı, otomotiv sektörü çalışan sayısından daha fazladır. Otomotiv sektörü çalışan sayısı 775.000’dir.

69 milyon seyahat gerçekleşti.

%10 büyüme yaşandı.

2014 yılında Alman tur operatörlerinin toplam satış geliri 26,3 milyar Euro iken 2015 yılında satış gelirleri artarak 27,3 milyar Euro’ya ulaşmıştır.

Almanya’nın en büyük ilk 7 tur operatörü;

  1. TUI Deutschland: 4,5 milyar Euro – 6,3 milyon kişi katılım - %19,8 pazar payı
  2. Thomas Cook: 3,5 milyar Euro – 6,1 milyon kişi katılım - %12,9 pazar payı
  3. Der Touristik: 3,2 milyar Euro – 6,4 milyon kişi katılım – 11,9 pazar payı
  4. FTI: 2,1 milyar Euro – 3,8 milyon kişi katılım - %7,9 pazar payı
  5. Alltours: 1,5 milyar Euro – 1,8 milyon kişi katılım - %5,5 pazar payı
  6. Aida Cruises: 1,3 milyar Euro – 823 bin kişi katılım - %4,8 pazar payı
  7. Schaunisland Reisen – 1,1 milyar Euro – 1,37 milyon kişi katılım - %4 pazar payı

*Diğer tur operatörleri pazarın %33,2’sini oluşturmaktadır.

Raporda seyahat acentelerinin daha fazla gelir için kaçınılmaz olduğu belirtilmiştir. 2013 yılında 9.729 seyahat acente 22,8 milyar Euro gelir, 2014’te 9.829 seyahat acentesi 23,1 milyar Euro gelir, 2015’te sayısı 9.880’e yükselen seyahat acenteleri gelirlerini arttırarak 23,7 milyar Euro gelir elde etmiştir.

Almanya’daki seyahat acentelerinin 2.384’ü klasik seyahat acentesi, 790’ı iş acentesi, 6.706’sı turizm seyahat acentesidir.

2015 yılında Almanlar 69,1 milyon seyahat gerçekleştirmiştir. Bu seyahatlerin %28,9’u yurtiçinde, %71,1’i yurtdışında gerçekleşmiştir.

Almanların yurtdışı gezilerinin bölgelere göre dağılımı aşağıdaki şekildedir;

  1. Akdeniz: %37
  2. Batı Avrupa: %12,8
  3. Doğu Avrupa: %7,3
  4. İskandinavya: %2,8
  5. Uzak Mesafe Bölgeler: %8,1
  6. Kruzlar: %3,1

2015 yılında Almanların yurtdışı tatillerinde tercih ettiği ülkeler sırasıyla; İspanya %13,1), İtalya (%8,2), Türkiye (%7,3), Avusturya (%5,3), Hırvatistan (%3,2), Yunanistan (%3), Fransa (%2,9), Polonya (%2,5), Hollanda (%2,1), Amerika (%1,9)’dır.

Ulaşım aracı olarak Alman turistlerin %50’si arabayı, %34’ü uçağı, %8’i treni, %5’i otobüsü, %3’ü diğerlerini (Kurvaziyer vb.) tercih etmektedir.

Almanlar yurtdışı gezilerinde 2014 yılında 69.9 milyar Euro, 2015 yılında 71.5 milyar Euro harcamıştır.

Almanya’ya yapılan uluslararası seyahatlerden 2014 yılında 32,6 milyar Euro gelir elde etmişken 2015 yılında %1.2 büyüme ile 33 milyar Euro gelir elde etmiştir.

2015 yılında Almanların ortalama tatil süresi 10.2’dir. Bu rakam, 1990 yılında 15.7 gün, 2000 yılında 12.1 gün, 2005 yılında 11 gün, 2010 yılında 10.6 olarak gerçekleşmiştir. İstatistikler, ortalama gün sayısının yıllar ilerledikçe azaldığını göstermektedir.

Son 20 yılda kurvaziyer pazarı %710 büyüme göstermiştir. 1995’te 309.000 yolcu taşınırken, 2015 yılında 2.2 milyon yolcu taşınmıştır.

Deniz-okyanus kurvaziyerlerinde; Akdeniz çanağı, Kuzey ve Batı Avrupa (Baltık Denizi dahil), Norveç, Atlantik ve Kanarya Adaları en çok tercih edilen destinasyonlardır. Almanlar, 2015 yılında 1.8 milyon yolcu taşıyarak 2.9 milyar Euro elde etmişlerdir. Ortalama seyahat ücreti 1,580 Euro ve ortalama seyahat süresi 8,7 gündür.

Nehir kurvaziyerinde en çok Ren Nehri ve Tuna Nehri tercih edilirken yolcu sayısı 423.635, elde edilen gelir 435 milyon Euro’dur. Ortalama seyahat ücreti 1,027 Euro, ortalama seyahat süresi 7.2 gündür.

Hazırlayan: Sezin Ulusoy



Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.
Bizi Takip Edin!