X
Kullanıcı Girişi
Giriş yapmak için lütfen aşağıdaki formu kullanınız.
tib hotrec unwto deik Turkey Home Turkey Home Youtube
Turizm Bakanı Avcı: "O kadar da Pollyannacı değiliz"
09.03.2017 15:24

Kültür ve Turizm Bakanlığı, Almanya'nın Berlin kentinde gerçekleştirilen ITB Berlin Turizm Fuarı kapsamında bir basın toplantısı düzenledi.

Alman basın mensuplarının büyük ilgi gösterdiği basın toplantısına Kültür ve Turizm Bakanı Nabi Avcı, Tanıtma Genel Müdürü İrfan Önal, Türkiye Otelciler Federasyonu (TÜROFED) Başkanı Osman Ayık, TÜRSAB'tan Çetin Gürcün ve TÜROB'dan İsmail Taşdemir katıldı.

Toplantının açılış konuşmasını Bakan Avcı yaptı. "Turizm borsası her geçen sene değişerek, gelişiyor. Birçok farklı unsur seyahat eğilimlerini etkiliyor. Türkiye gerçekten önemli bir gelişim gösterdi. Dünyada ilk 10'a girme konusunda Alman dostlarımızın katkısı ile hedefimize ulaştık. Türk turizmi geleceğe güvenle bakıyor. Çük güçlü bir turizm sektörüne sahibiz. Tatil için bizi tercih eden başta Almanya olmak üzere bütün ülkelere önem veriyoruz.

Türk - Alman dostluğu, ortak çıkarlarımız doğrultusunda gelişiyor. Ayrıca kültür ve kitle turizminin ülkemizde yerleşmesinde Alman turizmcilerinin önemi büyük. Bugüne kadar birlikte güzel işler yaptığımız Alman dostlarımıza teşekkür ediyoruz. Birlikte çalışmaya devam edeceğiz inşallah. Avrupa'daki vatandaşlarımızı Türkiye'ye davet ediyoruz. Bu kapsamda vatandaşlarımıza ve koşullarına çeşitli kampanya ve teşvikler verilecektir. Türk turizminin gelmiş olduğu şu noktada Avrupalı dostlarımızın verdiği katkı çok önemli. Onlara bir kere daha ülkem adına teşekkür ediyorum."

Kültür ve Turizm Bakanı Avcı, Alman basın mensuplarının sorularını da yanıtladı. Avcı, soru - cevap kısmında ise şu açıklamaları yaptı.

* Tedbirler alıyoruz. Almanya'daki gerçek dostlarımızla uyumlu bir şekilde tanıtım ve teşvikler konusunda çalışıyoruz.

* Turizm sektörü "iyi oluyor" dedikçe iyi olan gücü artan, "kötü" dedikçe kötü giden bir sektör. Özellikle Almanya - Türkiye arasındaki turizm ilişkilerinde algının önemi büyük. Bu algıyı bulandırmak isteyen medya içinde çok net görülüyor. Bu tür olaylara dikkat etmeliyiz. Güzel bir ilişki içinde Alman dostlarımızla bugünlere geldik. Alman operatörler ile tanıtımda işbirlikler yapıyoruz. Komşunu al gel kampanyasına onlar da destek veriyor. Alman dostlarımızın Türkiye'deki muhatapları için aldığımız tedbirler var. Kredi borçlarının yeniden yapılandırılması gibi pek çok alanda destek oluyoruz. Bunları uygulamaya koyduk.

* 2017 ve 2018'in daha hayırlı olacağına eminim.

* Geçmişte olduğu gibi gelecekte de misafirlerimizi aynı kalite, hizmet ve misafirperverlikle ağırlamaya devam edeceğiz. Türkiye'ye gelen gazeteci veya turist, Alman dostlarımızı geçmişte olduğu gibi gelecekte de aynı şekilde karşılanmaya devam ediyorlar. Şu an Alman misaferlerimiz Türkiye'de tatillerini sürdürmektedirler.

* Yakın zamana kadar deniz - kum - güneş bizim tanıtımlarımızda en önemli motiflerdi. Türkiye sadece bunlardan ibaret değildir. Birçok turizm çeşitimiz var. Hepsi de en az deniz kum ve güneş kadar önemli. Bu özelliklerimizin yeterince tanınmadığını düşünerek farklı bir tanıtım stratejisi oluşturduk. Ürünler üzerinden tanıtım yapmak için stratejimizi yeniden yapılandırdık. Gençlere, sporculara, eğitime, yaşlılara ve sağlığa yönelik imkanlarımızı tanıtmak için harekete geçtik. Dolayısı ile Antalya, Almanya pazarında en çok tanınan şehri. Artık Antalya'ya arkeoloji müzemiz için de gelin. Bunda bizim de ihmalimiz var. Antalya'nın denizine verdiğimiz emek kadar tarihine de emek verseydik Antalya denince akla sadece plaj gelmeyecekti.

* Her şeye rağmen olumlu sinyallar geliyor. Ama her şey birdenbire 2016 yılı öncesine dönemez o kadar da polyannacı değiliz.

* 50 milyon euronun tanıtıma ve bu zenğinliğin tarıtımına yetmeyeceğini biliyoruz. Bunun artırılması için talepte bulunduk.

TÜROFED Başkanı Osman Ayık ise toplantıda şu açıklamaları yaptı: "Türkiye otelciliği, kıyı ve şehirlerde son derece yüksek bir standart sunuyor. Bugünlere de bu özelliğimiz ile gelebildik. Paralarının karşılığını fazlasıyla sunarak geldik. Geçmişte nasıl hizmet verdiksek ilerleyen yıllarda da aynı hizleti sunmaya devam edeceğiz.

Türkiyede çok sayıda Alman vatandaşı yaşıyor. Uzun yıllara dayanan bu dostluğu ileride de yaşatmak istiyoruz. Bu iki toplum birbirine hep yakın olmuştur. Biz otelciler olarak gerekenin en iyisini sunuyoruz."

Haber Listesi
E-posta listemize kaydolmak için lütfen e-posta adresinizi kaydediniz.